Małżeństwo
Wymogi formalne
Ślub odbywa się z zasady w parafii narzeczonej lub narzeczonego. Można zawrzeć Sakrament Małżeństwa w innym kościele parafialnym, po uzyskaniu od swego proboszcza tzw. licencji. UWAGA: W sprawach sakramentalnych nie jest istotne zameldowanie, a faktyczne zamieszkanie (powyżej trzech miesięcy)
Do kancelarii parafialnej należy dostarczyć:
- Aktualne metryki Chrztu w pełnym wypisie (data wydania musi być nie wcześniejsza, niż 6 miesiące przed planowaną datą ślubu) z adnotacją że są potrzebne do ślubu oraz inne dokumenty kościelne – jeżeli zostały wydane – stwierdzające stan wolny.
- Dowody osobiste narzeczonych
- Ostatnie świadectwo katechizacji
- Świadectwo Bierzmowania
- Zaświadczenie o uczestnictwie w katechizacji przedmałżeńskiej (3 spotkania w poradni rodzinnej)
- Zaświadczenie z właściwego Urzędu Stanu Cywilnego o braku przeszkód do zawarcia związku małżeńskiego lub akt ślubu z Urzędu Stanu Cywilnego.
Narzeczeni winni się zgłosić do kancelarii pierwszy raz minimum 6 miesięcy przed planowaną datą ślubu. W przypadkach bardziej złożonych prosimy o wcześniejszy kontakt z kancelarią.
Około półtora tygodnia przed zawarciem Sakramentu Małżeństwa, narzeczeni zgłaszają się aby spisać akt małżeństwa. Przynoszą ze sobą: zaświadczenie o wygłoszonych zapowiedziach, zaświadczenie o odbytej pierwszej spowiedzi przedślubnej (po zgłoszeniu na zapowiedzi) oraz dane osobowe świadków: imię (imiona), nazwisko, wiek i adres.